NIKON PHOTO CONTEST 2018-2019: OPROEP VOOR INZENDINGEN

Groot-Bijgaarden, België: Nikon is verheugd te kunnen aankondigen dat inzendingen voor de Nikon Photo Contest 2018-2019 worden geaccepteerd tot 5.00 uur ’s ochtends op 31 januari 2019 (datum en tijdstip CET).

De Nikon Photo Contest is een internationale wedstrijd die als doel heeft professionele en amateurfotografen de gelegenheid te bieden om de fotografische cultuur te communiceren en te verrijken. Sinds de eerste Contest die in 1969 werd gehouden, hebben meer dan 410.000 fotografen meer dan 1.620.000 inzendingen ingediend. Vorig jaar brak de 36e Contest nieuwe records, waarbij meer fotografen (21.511) uit meer landen (170) meer inzendingen (76.356) hebben ingediend dan ooit tevoren.

Neville Brody opnieuw geselecteerd als hoofdjurylid

Nikon verwelkomt artdirector Neville Brody als hoofdjurylid voor de Nikon Photo Contest 2018-2019 voor een tweede opeenvolgende termijn.

Brody's werk omvat meer dan drie decennia en varieert van albumhoezen tot corporate branding voor internationale bedrijven. Verder is zijn werk van invloed onder verschillende artiesten en fotografen. Hij werd opnieuw gekozen als hoofdjurylid op basis van zijn vermogen om te werken met een divers en internationaal juryteam en wegens zijn populariteit bij de deelnemers van vorig jaar.

Neville Brody zegt hierover: “Ik vond de ervaring geweldig en inspirerend, nadat ik als hoofdjurylid voor de Nikon Photo Contest 2016-2017 heb gefungeerd. De inzendingen waren fenomenaal en de passie waarmee de juryleden het werk aan het bespreken waren, was echt hartstochtelijk. Het was een zeer lonende ervaring en ik wil alle deelnemers bedanken die vorig jaar hun werk hebben ingediend. Ik kijk dit jaar uit naar een evenement dat zelfs nóg gepassioneerder en inspirerender is.”

De extra juryleden worden bekend gemaakt zodra ze worden benoemd.

Categorie-overzicht Nikon Photo Contest 2018-2019

De 37e Nikon Photo Contest bestaat uit drie categorieën: Open, Next Generation en Short Film (open, volgende generatie en korte film).

Het thema voor de categorie Open is 'Verandering'. Van werk tot levensstijl en het klimaat: we leven in een tijd van aanzienlijke verandering. Daarom roept Nikon op om inzendingen in te sturen die de veranderingen uitdrukken die fotografen met de wereld willen delen.

Het thema van de categorie Next Generation, bestemd voor fotografen van 25 jaar of jonger, is 'Identiteit', en Nikon is op zoek naar unieke inzendingen van jongere generaties die ontdekken wie ze zijn.

Het thema van de categorie Short film is 'Hoop', waarbij Nikon uitkijkt naar inzendingen die een hoopvol licht op de toekomst werpen.

Geschiktheid en inzendingen

De Contest staat open voor alle professionele en amateurfotografen, ongeacht leeftijd, geslacht of nationaliteit.

Ga voor meer informatie over de categorieën, indieningsregels, jurering, evenals awards en prijzen, naar de website: http://www.nikon-photocontest.com/en/

De winnaars van de Nikon Photo Contest 2018-2019 worden in augustus 2019 bekendgemaakt tijdens een prijsuitreiking.

Press contacts:

Morjiane Lamallem