ONDERSCHEID U VAN DE REST MET NIKON’S NIEUWE Z 50 HANDZAME SYSTEEMCAMERA EN NIKKOR Z DX-ZOOMOBJECTIEVEN

Groot-Bijgaarden, 10 oktober 2019 – Vandaag kondigt Nikon hun nieuwe, meest compacte systeemcamera aan: de Nikon Z 50. Met zijn zeer hoge beeldkwaliteit legt de Z 50 perfect scherpe foto's en 4K-video's met veel details, diepte en kleur vast. Dit is de ideale camera voor mensen die geïnteresseerd zijn in fotografie en die hun foto's en video's naar een hoger niveau willen tillen.

In navolging van de veelgeprezen Z 7 en Z 6 systeemcamera's brengt de Z 50 indrukwekkende functies, waaronder de grote Nikon Z-vatting en het snelle hybride AF-systeem (autofocus), samen in een sterke, compacte camerabody. Het kantelbare touchscreen en de diepe grip zorgen ervoor dat u de camera eenvoudig kunt bedienen en gebruiken, of u nu op reis bent, geniet van de natuur, familiefoto's maakt of alledaagse gebeurtenissen in stijl vastlegt.

Dankzij de intelligente oogherkenning-AF is de Z 50 bijzonder geschikt voor portretten, terwijl de snelheid (continu-opnamen van maximaal 11 bps met AF/AE) ervoor zorgt dat u moeiteloos actiefoto's van bewegende voorwerpen kunt maken. De camera is ook volledig compatibel met de FTZ-vattingadapter van Nikon en is daardoor uitermate flexibel omdat hiermee honderden bestaande NIKKOR-objectieven samen met de Z 501 kunnen worden gebruikt.

Naast de Z 50 kondigt Nikon ook de eerste twee NIKKOR Z DX-zoomobjectieven aan: de NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR en de NIKKOR Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR.

Beide objectieven zijn geoptimaliseerd voor de grote Nikon Z-vatting die zeer veel licht opvangt waardoor prachtige beelden worden geproduceerd. De objectieven hebben een snelle, stille en stabiele scherpstelling waardoor ze net zo geschikt zijn voor video als voor foto's.

Met de zeer handzame NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR kunt u niet alleen groothoekopnamen, maar ook prachtige portretten maken. En met de NIKKOR Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR kunnen gebruikers unieke portretten kadreren, maar ook actie in de verte vloeiend, stabiel en nauwkeurig vastleggen. Samen stellen ze gebruikers in staat om vanuit elk perspectief en vanaf elke afstand moeiteloos hoogstaande beelden vast te leggen.

Ga voor meer informatie over de technische gegevens van de Nikon Z 50 en de twee NIKKOR Z DX-objectieven naar de Nikon-website: www.nikon.be

*Adviesprijzen:

Nikon Z 50, alleen camera: € 949
​Nikon Z 50 en FTZ-adapter: € 1.099
​Nikon Z 50 + NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR-objectief: € 1.099
​Nikon Z 50 + NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR-objectief + FTZ-adapter: € 1.249
​Nikon Z 50 + NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR + NIKKOR Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR: € 1.339

**Startdatum verkoop : midden november

1 Zo'n 360 NIKKOR-objectieven met F-vatting kunnen met uw Nikon Z-camera worden gebruikt. Ga voor meer informatie over het NIKKOR-objectiefsysteem naar de officiële Nikon-website www.nikon.be.

DISCLAIMERS
​Het woordmerk en de logo's van Bluetooth® zijn gedeponeerde handelsmerken, eigendom van Bluetooth SIG, Inc., en het gebruik ervan door Nikon en diens gelieerde ondernemingen gebeurt onder licentie. Wi-Fi® en het Wi-Fi Certified-logo zijn gedeponeerde handelsmerken van de Wi-Fi Alliance®.

Perscontact:

​Yvonne Schaefers