Nikon wint vier TIPA World Awards 2019 voor de D3500, Z 6, Z 7 en NIKKOR Z 14-30mm f/4 S

Groot-Bijgaarden, 11 april 2019: Het verheugt Nikon te kunnen bekendmaken dat het bedrijf vier prestigieuze TIPA (Technical Image Press Association) World Awards 2019 heeft ontvangen. De Nikon D3500 won 'Best DSLR Camera', terwijl ook twee systeemcamera's werden onderscheiden: de Nikon Z 6 won 'Best Full Frame Camera Expert' en de Nikon Z 7 won 'Best Full Frame Professional Camera'. De prijs voor 'Best Mirrorless Wide Angle Zoom Lens' ging naar de NIKKOR Z 14-30mm f/4 S.

Opmerkingen van de TIPA over de Nikon D3500, winnaar van 'Best DSLR Camera'
Deze compacte en lichte D-SLR is bedoeld voor amateur-fotografen die willen overstappen op een camera die optimaal gebruikmaakt van een breed scala aan NIKKOR-objectieven en accessoires om zo hun plezier en creativiteit met fotografen te vergroten. De CMOS-sensor van 24,2 MP biedt een ISO-bereik van 100-25.600, kan continu-opnamen van 5 bps aan en ondersteunt Full HD 1080/60p-video. Met de SnapBridge-app van Nikon kunnen gebruikers eenvoudig beelden delen met een smartphone of een verbonden apparaat. Ze kunnen de camera ook bedienen met de app en hebben toegang tot Nikon Image Space, een gratis cloudservice voor het delen en opslaan van beelden.

Opmerkingen van de TIPA over de Nikon Z 6, winnaar van 'Best Full Frame Camera Expert'
De Z 6 is bedoeld voor fotografen die een camera willen die uitstekend presteert bij weinig licht en 4K UHD-video met volledige pixeluitlezing ondersteunt. De BSI CMOS-sensor van 24,5 MP met AF-pixels met fasedetectie in het filmvlak ondersteunt een groot gevoeligheidsbereik van 100-51.200 ISO en werkt met de nieuwste Nikon-beeldverwerkingsengine, de EXPEED 6. De camera heeft 273 scherpstelpunten, waardoor een brede dekking van circa 90 procent van het beeldveld, zowel horizontaal als verticaal, mogelijk is. Met een optie voor verscherping van het middenbereik in het Picture Control-menu kunnen gebruikers textuurelementen op het scherm scherper of zachter maken, zowel bij foto's als video's.

Opmerkingen van de TIPA over de Nikon Z 7, winnaar van 'Best Full Frame Professional Camera'
De Z 7-systeemcamera is voordien van een FX-formaat CMOS-sensor met een hoge resolutie van 45,7 MP die grote, prachtige beeldbestanden produceert. De camera ondersteunt een ISO-bereik van 64-25.600 ISO, waarbij de ISO kan worden uitgebreid van 32 tot 102.400. De EVF dekt ongeveer 100 procent van het beeld en biedt de mogelijkheid tal van opname-parameters in te stellen terwijl u door de zoeker kijkt. Videomogelijkheden omvatten 4K UHD- en Full HD 120p-opname en ondersteuning van Actieve D-Lighting, elektronische VR en focuspeaking. Doordat tijdcode wordt ondersteund, kunt u video en geluid vanaf meerdere apparaten synchroniseren. Bij gebruik van NIKKOR Z S-Line-objectieven kan de belichting tijdens video-opnamen stil en vloeiend worden aangepast.

Opmerkingen van de TIPA over de NIKKOR Z 14-30mm f/4 S, winnaar van 'Best Mirrorless Wide Angle Zoom Lens'
Doordat de 14-30 mm een bijna platte voorste lens heeft, kunnen filters en voorzetlenzen (82 mm) op de draad van het voorste element worden bevestigd. De objectiefconstructie bestaat uit 14 elementen met vier ED-elementen en Nikon's Nano Crystal-coating die lichtvlekken en beeldschaduwen vermindert. Bovendien zorgt een stappenmotor voor een vloeiende en stille AF, een gewilde functie, niet alleen voor foto's, maar ook en vooral voor video-opnamen. Het objectief is afgedicht tegen stof en vocht en heeft een aanpasbare instelring die kan worden gebruikt voor handmatige scherpstelling, diafragma en belichtingscorrectie. Het objectief is licht en weegt slechts 485 gram.

De awards worden gesponsord door de TIPA, een wereldwijde autoriteit in de fotografie- en beeldverwerkingsbranche, en worden uitgereikt aan foto- en beeldverwerkingsproducten die zijn aangekondigd tussen 1 april 2018 en 31 maart 2019 en waarvoor wordt gestemd door redacteuren van wereldwijde toonaangevende tijdschriften op het gebied van fotografie en beeld.

Ga voor meer informatie naar de website van de TIPA World Awards: www.tipa.com

Pers Contact :

Morjiane Lamallem

T +32 476 86 42 68
E : [email protected]

Karla Winch

T +44 (0)7539231894

E [email protected]

Over Nikon

Nikon is een toonaangevende leverancier van beeldverwerkingsproducten en -services. De innovatieve optiektechnologie, van consumentencamera's tot professionele camera's en van objectieven tot systeemaccessoires, is het resultaat van meer dan 100 jaar ervaring. Het merk wordt wereldwijd erkend vanwege het stellen van nieuwe standaarden voor ontwerp en prestaties, waarbij Nikon's revolutionaire systeemcamera's uit de Z-serie en NIKKOR Z-objectieven een nieuwe dimensie van optische kwaliteitskenmerken vertegenwoordigen.

Nikon zet zich in voor een toonaangevende beeldverwerkingscultuur en stelt enkele van de beste creatieve kunstenaars ter wereld in staat hun creatieve mogelijkheden te ontplooien door middel van het vertellen van visuele verhalen. Met de bekroonde apparatuur van Nikon kunnen fotografen en videografen hun creatieve visie op het hoogste niveau realiseren.

Als vertrouwde, op de toekomst gerichte partner verenigt Nikon makers van inhoud op allerlei niveaus via een betrokken gemeenschap, een ongeëvenaarde technische expertise, toegang tot educatieve bronnen en initiatieven zoals de Nikon School.