NIKON KONDIGT DE ONTWIKKELING AAN VAN DE D6 EN HET AF-S NIKKOR 120-300MM F/2.8E FL ED SR VR-OBJECTIEF

Groot-Bijgaarden : Nikon kondigt vol trots de ontwikkeling aan van de Nikon D6 professionele digitale SLR-camera en het AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR-telezoomobjectief dat compatibel is met FX-formaat camera's van Nikon.

De ontwikkeling van de D6 (de meest geavanceerde digitale SLR van Nikon tot nu toe) markeert de 20e verjaardag van de D-serie met één cijfer. Vanaf de introductie van de D1 in 1999 hebben de topcamera's van Nikon zich ontwikkeld met de meest geavanceerde technologieën van de branche en de kennis over de beeldweergave die gedurende de lange geschiedenis van de ontwikkeling in de camera van Nikon is gecultiveerd. Net als zijn voorgangers beantwoordt de ontwikkeling van de D6 aan de strenge eisen van professionele fotografen met de ultieme prestaties, zelfs in de meest extreme omstandigheden.Nikon kondigt ook de ontwikkeling aan van het nieuwe AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR-objectief, omdat het de 60e verjaardag van de voor de D-serie gebruikte Nikon F-vatting viert. Het nieuwe telezoomobjectief biedt professionele fotografen op terreinen zoals sportfotografie nog meer ondersteuning.

De nieuwe productontwikkelingen laten zien dat Nikon zich inzet voor het vergroten van de mogelijkheden voor beeldexpressie, terwijl het met zowel digitale SLR als spiegelloze camerasystemen naast een rijk assortiment objectieven toonaangevend is in de beeldcultuur.

* Adviesprijs : € 1.199

** Verkoopdatum start op 17/10

Yvonne Schaefers
​E [email protected]

PB_NIKON KONDIGT DE ONTWIKKELING AAN VAN DE D6 EN HET AF-S NIKKOR 120-300MM F2.8E FL ED SR VR-OBJECTIEF.pdf 253 KB

Over Nikon

Nikon is een toonaangevende leverancier van beeldverwerkingsproducten en -services. De innovatieve optiektechnologie, van consumentencamera's tot professionele camera's en van objectieven tot systeemaccessoires, is het resultaat van meer dan 100 jaar ervaring. Het merk wordt wereldwijd erkend vanwege het stellen van nieuwe standaarden voor ontwerp en prestaties, waarbij Nikon's revolutionaire systeemcamera's uit de Z-serie en NIKKOR Z-objectieven een nieuwe dimensie van optische kwaliteitskenmerken vertegenwoordigen.

Nikon zet zich in voor een toonaangevende beeldverwerkingscultuur en stelt enkele van de beste creatieve kunstenaars ter wereld in staat hun creatieve mogelijkheden te ontplooien door middel van het vertellen van visuele verhalen. Met de bekroonde apparatuur van Nikon kunnen fotografen en videografen hun creatieve visie op het hoogste niveau realiseren.

Als vertrouwde, op de toekomst gerichte partner verenigt Nikon makers van inhoud op allerlei niveaus via een betrokken gemeenschap, een ongeëvenaarde technische expertise, toegang tot educatieve bronnen en initiatieven zoals de Nikon School.