NIKON INTRODUCEERT DE ICONISCHE Z F
IN ZES STOERE EN RETRO KLEUREN

NIKON INTRODUCEERT DE ICONISCHE Z F IN ZES STOERE EN RETRO KLEUREN

Groot-Bijgaarden, 20 september 2023: Vandaag kondigt Nikon vandaag met trots haar nieuwste systeemcamera aan; de stijlvolle en geavanceerde Z f. De Z f combineert retro design met indrukwekkende prestaties en is een onmisbare aanvulling voor elke fototas.

De Z f is handzaam, licht en compact. Hierdoor is het de perfecte camera voor professionele opnames, voor op reis, of gebruik tijdens een daguitstap. Wil je wilde dieren fotograferen, dan maakt de uitzonderlijke AF-trackingprestaties van de camera het mogelijk om snel en nauwkeurig de camera scherp te stellen op bewegende onderwerpen. Naast geavanceerde video-opnames is de Z f ook de eerste camera ter wereld* die VR op het scherpstelpunt ondersteunt waarmee onscherpte rond je scherpstelpunt wordt onderdrukt. Zo valt je content gegarandeerd op.

De Z f is het toppunt van elegantie en heeft een prachtig retro ontwerp. Het is geïnspireerd op de

Nikon FM2, de iconische filmcamera die in 1982 werd uitgebracht. Er is zorgvuldig nagedacht over het ontwerp van de Z f, compleet met het logo dat Nikon in de jaren '70 en '80 heeft gebruikt. ​

Deze full-frame Z-mount camera combineert nostalgie met geavanceerde technologie en biedt een ongeëvenaarde creativiteit aan binnen handbereik. De elegante afwerking van de camerabody in magnesiumlegering, wordt prachtig aangevuld met kunstleer. Daarnaast zijn de instelschijven, de ontspanknop en de hoofdschakelaar allemaal gemaakt in messing, wat zorgt voor een hoogwaardige uitstraling. Naast het volledig zwarte standaardmodel kunnen gebruikers ook kiezen uit zes exclusieve kleuren, die enkel verkrijgbaar zijn via http://www.nikon.be/. ​

Voor gebruikers die gecharmeerd zijn van zwart-witfotografie, heeft de Z f een speciale zwart-witschakelaar, waarmee gebruikers eenvoudig zwart-witopnames kunnen maken. De camera is ook uitgerust met twee nieuwe Picture Control profielen: vlak monochroom en monochroom met diepe tonen, waardoor fotografen kunnen experimenteren met verschillende zwart-witstijlen.

De veelzijdige en krachtige Z f is het onmisbare middel om je artistieke visie tot leven te brengen en overtreft zelfs semiprofessionele camera's met een nog hogere ISO-waarde, wat betekent dat je glasheldere beelden vastlegt onder de moeilijkste lichtomstandigheden.

Hans Swaelens, Marketing Manager Nikon Benelux: 'We zijn verheugd de Z f van Nikon eindelijk met de rest van de wereld te kunnen delen. Deze klassieke camera belichaamt de essentie van Nikon, brengt hulde aan het merk met een sentimentele knipoog naar onze rijke geschiedenis en laat tegelijkertijd de ongelooflijk vooruitstrevende stappen zien die we voortdurend nemen om te evolueren en te creëren. Door de toekomst met het verleden te combineren, zijn we erin geslaagd een tijdloos gevoel van klasse en elegantie te combineren met ongeëvenaarde creativiteit en innovatie. De Z f biedt beeldmakers de kans om doortastend en creatief te zijn en vooral om ongewone en opvallende beelden vast te leggen."

De Z f is verkrijgbaar vanaf oktober 2023 voor een adviesprijs van 2499 euro.

Ga voor meer informatie naar http://www.nikon.be/.

*Van systeemcamera's die op 20 september 2023 beschikbaar zijn, op basis van onderzoek door Nikon.

Heidi Jales – Nikon Europe B.V.

Marie Piqueur– Grayling CDR Belgium
+32 476 86 42 66

PB NIKON INTRODUCEERT DE ICONISCHE Z F IN ZES STOERE EN RETRO KLEUREN.pdf 685 KB