NIKON introduceert de COOLSHOT 20 GII laserafstandsmeter

Groot-Bijgaarden - Nikon kondigt vandaag een nieuwe draagbare laserafstandsmeter aan, de COOLSHOT 20 GII, een klein en licht model laserafstandsmeter in Nikon’s COOLSHOT-serie. Met dit apparaat met 6x vergroting en lenzen met meerlaagse coating bepaalt u zeer eenvoudig de afstand tot een doel. Het meetbereik loopt van 5 tot 730 m en het gebruiksvriendelijke display toont de afstanden in stappen van 1 m.

De COOLSHOT 20 GII heeft een algoritme dat ’Prioriteit eerste doel’ heet en de afstand meet tot aan het dichtstbijzijnde onderwerp in een groep van meerdere doelen. Dit is een belangrijke eigenschap voor het bepalen van de afstand tot de vlag op de golfbaan, zelfs met een bos op de achtergrond. Daarnaast kunt u, door de aan-/uitknop ingedrukt te houden, gedurende maximaal ongeveer 8 seconden een continue meting uitvoeren.

Belangrijkste kenmerken

• Compacte, lichte body (ca. 130 g)
  • Meetbereik: 5-730 m
  • Prioriteit eerste doel zorgt dat de afstand tot het dichtstbijzijnde onderwerp wordt getoond (bij overlappende onderwerpen)