MEESTERLIJK BIJ WEINIG LICHT: MAAK KENNIS MET DE NIKKOR Z 58MM f/0.95 S NOCT VOOR SYSTEEMCAMERA'S

Groot-Bijgaarden, 10 oktober 2019: Vandaag introduceert Nikon een iconisch objectief voor hun systeemcamera's: de NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct. Dit objectief heeft de klassieke uitstraling van Nikon's legendarische Noct-objectief met F-vatting en een revolutionair optisch ontwerp en biedt dankzij een ultragroot diafragma en een uitzonderlijke scherpte uitstekende nieuwe mogelijkheden bij weinig licht.

Met zijn onberispelijke constructie is de NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct een baanbrekend objectief met handmatige scherpstelling. De grote Z-vatting en het grote diafragma van f/0.95 bieden tal van nieuwe mogelijkheden bij weinig licht. Dankzij de ongekende diepte en scherpte legt u elk beeld in cinematografische stijl vast, van portretten tot nachtlandschappen en video's.

Twee anti-reflectiecoatings, ARNEO Coat en Nano Crystal Coat, werken samen om beeldschaduwen en lichtvlekken tegen te gaan, terwijl de aberratiecorrectie ingrijpend is verbeterd dankzij het nauwkeurig geslepen asferische lenselement met grote diameter en hoge brekingsindex. De robuuste fluorcoat stoot water, vuil en vocht af zonder dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit.

Via een OLED-informatiescherm kunt u diafragma, scherpstelafstand en scherptediepte snel rechtstreeks op het objectief controleren en met een intuïtieve instelring kunnen functies als diafragma en belichtingscorrectie vloeiend en geluidloos worden ingesteld. Aan de uitgebreidere Fn-knop kunnen maximaal 17 functies, van AE-vergrendeling tot lichtmeting en bracketing, worden toegewezen in overeenstemming met de Fn-knop op de camerabody. Doordat de objectiefnaam en -gegevens in het objectief zijn gegraveerd, ziet dit er verfijnd uit en blijven ze altijd leesbaar.

Portretfotofotografen kunnen hun onderwerpen scherp vastleggen, zelfs wanneer ze fotograferen met het grootste diafragma van f/0.95, en profiteren van een uitzonderlijke esthetische controle in alle lichtomstandigheden. U bent verzekerd van een schitterende bokeh met vloeiende gradaties naar de randen van het beeld.

Nachtelijke opnames waren nog nooit zo mooi. Het optische ontwerp met 17 elementen in 10 groepen zorgt ervoor dat puntlichtbronnen in prachtige details worden afgebeeld, zelfs wanneer met open diafragma wordt gefotografeerd. De resultaten zijn verbluffend, van nachtlandschappen tot astrofoto's,

Videomakers krijgen nu controle over de scherptediepte van het grote maximale diafragma van de NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct, waardoor krachtige, filmische beelden vol emotie, karakter en sfeer ontstaan.

Dirk Jasper, manager Productmarketing bij Nikon Europe BV, zegt het volgende over dit objectief dat met zijn brandpuntsafstand van 58 mm een eerbetoon vormt aan het gerenommeerde Noct-objectief met F-vatting: “De NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct is niet alleen het toppunt van optische techniek, maar belichaamt ook het principe achter de ontwikkeling van de Z-vatting van Nikon: het mogelijk maken dat objectieven met de beste optische kwaliteit op deze schaal worden gemaakt. Dit objectief eert het verleden, terwijl het een enorme stap voorwaarts vormt als het gaat om de mogelijkheden bij weinig licht. Het is prachtig om te zien dat de belofte van het Z-vattingsysteem op zo'n krachtige manier wordt ingelost.”

Overzicht van de belangrijke kenmerken

ARNEO Coat + Nano Crystal Coat: Twee anti-reflectiecoatings voorkomen beeldschaduwen en lichtvlekken. Nikon’s ARNEO Coat gaat verticaal invallend licht tegen. Nano Crystal Coat gaat diagonaal invallend licht tegen.
Geslepen asferisch lenselement: Een nauwkeurig geslepen asferisch lenselement met een grote diameter en een hoge brekingsindex verbetert de aberratiecorrectie.
Fluorcoat: De robuuste lenscoating van Nikon stoot stof, vuil en vocht af zonder dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit.
Uiterst nauwkeurige scherpstelring: Pas de scherpstelling aan met extreme nauwkeurigheid en een natuurlijk draaipunt. Ideaal voor zowel foto's als video's.
Gegraveerde belettering: De objectiefnaam en details zijn gegraveerd voor een verfijnd uiterlijk en blijvende leesbaarheid.
OLED-informatiescherm op het objectief: U kunt snel het diafragma, de scherpstelafstand en de scherptediepte direct op het objectief controleren.
Intuïtieve instelring: Wijs functies zoals diafragma en belichting toe en stel ze in.
Uitgebreidere Fn-knop: De functies die kunnen worden toegewezen, komen overeen met de Fn-knoppen op de camerabody.

*Adviesprijs : € 8.999

** Startdatum verkoop : 31/10/2019