Maak kennis met de nieuwe lichtsterke NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S

Groot-Bijgaarden - Vandaag introduceert Nikon een nieuw professioneel objectief voor de Nikon Z-series met een uitzonderlijk compacte constructie, geavanceerde optiek en uitgebreide weerbestendige afdichting: de NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S.

Dit oersterke Z-vatting objectief biedt uitstekende resultaten voor zowel fotografie als video op de Z 6 en de Z 7 systeemcamera’s. De scherpte is uitstekend over het gehele beeld en de prestaties bij close-ups overtreffen die van elk willekeurig full-frame 24-70mm-objectief dat momenteel verkrijgbaar is. Lichtvlekken worden effectief tegengegaan door de extra ARNEO coating. Het f/2.8 diafragma is beschikbaar over het hele zoombereik en is voorzien van maar liefst negen afgeronde lamellen wat bij diafragmering zorgt voor prachtige stereffecten. De prachtige bokeh van dit objectief is natuurlijk en verloopt vloeiend ook bij de randen van het beeld.

De NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S is volledig weerbestendig en klaar om de ontberingen van het dagelijkse professionele gebruik onder alle weersomstandigheden te kunnen doorstaan. De zoom- en scherpstelringen voelen degelijk aan en kunnen met precisie ingesteld worden. Daarnaast kunnen er meerdere opnameparameters rechtstreeks vanaf het objectief worden ingesteld.

Mattieu van Vliet, General Manager SAS: “Als je maar één objectief mee kunt nemen, biedt de NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S de ideale combinatie van een compact ontwerp en professionele prestaties. Elk deel van het onderwerp wordt met levensechte helderheid weergegeven en de volledig weerbestendige afdichting maakt dit objectief geschikt voor opnames op elke locatie.”

Overzicht van belangrijke kenmerken

Haarscherp: superieure prestaties van rand tot rand. Uitzonderlijke prestaties bij close-ups (kortste scherpstelafstand van 0,38 m).
Geavanceerd optisch ontwerp: 17 elementen in 15 groepen met anti-reflecterende ARNEO Coat en Nano Crystal Coat.
Aanpasbare instelring: handmatige scherpstelling (standaard), geluidloze diafragmaregeling (geweldig voor irisovergangen tijdens video-opnames) of belichtingscorrectie.

L-Fn (objectief Functie) knop: wijs maximaal 21 verschillende functies toe. Van AF-vergrendeling tot lichtmeting, bracketing en meer.
OLED-informatiescherm: controleer direct het diafragma, de scherpstelafstand, de exacte brandpuntsafstand en de scherptediepte.
Weerbestendige afdichting: robuuste, compacte constructie met uitgebreide afdichting om tegen stof en vocht te beschermen.

Prijs en beschikbaarheid

De NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S is vanaf april 2019 beschikbaar voor een consumentenadviesprijs van €2499,-

Meer informatie over dit product : goo.gl/wFyeGz

Pers Contact :

Morjiane Lamallem

T +32 476 86 42 68
E : [email protected]

Karla Winch

T +44 (0)7539231894

Ga voor meer informatie over de bekroonde producten van Nikon naar www.nikon.be