DE NIKON Z-FAMILIE IS UITGEBREID MET TWEE NIEUWE NIKKOR Z-OBJECTIEVEN

Groot-Bijgaarden, 12 februari 2020: Vandaag introduceert Nikon twee nieuwe NIKKOR Z-objectieven: het ultragroothoekobjectief NIKKOR Z 20mm f/1.8 S en het telezoomobjectief NIKKOR Z 24-200mm f/4-6.3 VR. Beide objectieven hebben een snelle, stille en vloeiende scherpstelling en zijn goed beschermd tegen stof en vocht.

De NIKKOR Z 20mm f/1.8 S breidt het Nikon Z-assortiment uit met krachtige S-line f/1.8-objectieven. Wanneer de groothoek niet breed genoeg is, is dit lichtsterke ultragroothoekobjectief van 20 mm met een vaste brandpuntsafstand een uitstekende keuze. De grote Z-vatting en het f/1.8-diafragma met negen afgeronde lamellen zorgen voor uitzonderlijke prestaties bij elk soort licht. De scherpte is uitstekend van rand tot rand en uitzonderlijk op korte afstand dankzij een kortste scherpstelafstand van slechts 0,20 m. ED-glas en Nikon's anti-reflecterende Nano Crystal Coat gaan beeldschaduwen en lichtvlekken tegen. Dit objectief voor systeemcamera's legt ongeacht de instelling zo veel meer van het beeld vast.

De Nikon Z-familie is uitgebreid met de NIKKOR Z 24-200mm f/4-6.3 VR : het perfecte objectief voor op reis waarmee u gedetailleerde foto's en video's kunt vastleggen. Als een van de meest compacte telezoomobjectieven die momenteel verkrijgbaar zijn, past het gemakkelijk in een kleinere fototas. De grote Z-vatting biedt mogelijkheden voor een uniek ontwerp waarbij grotere lenselementen naar achteren zijn geplaatst. Dit biedt een uitstekende balans en bediening. Het optische ontwerp staat garant voor scherpe beelden met levendige kleuren en een diep contrast, ongeacht of u groothoek- of teleopnamen maakt. Videomakers kunnen prachtige full-frame video-opnames vastleggen dankzij geavanceerde NIKKOR-optiek die de schitterende beeldkwaliteit van hun Nikon Z-camera optimaal benut.

Dirk Jasper, productmanager bij Nikon Europe, zegt hierover: “Deze nieuwe NIKKOR-objectieven voegen nog meer populaire brandpuntsafstanden aan het Nikon Z-systeem toe. Of het nu gaat om foto's of video's, in krappe ruimtes of in de buitenlucht, deze lenzen openen nieuwe horizonten voor hun gebruikers door hen te voorzien van de creatieve hulpmiddelen die ze nodig hebben."

Groothoek. Grote ruimten. NIKKOR Z 20mm f/1.8 S

Lichtsterk f/1.8-ultragroothoekobjectief voor systeemcamera's. Fenomenaal scherp van rand tot rand en uitblinkend bij weinig licht.
Ongelooflijke scherpte. De scherpte is uitstekend en uitzonderlijk op korte afstand. Met een kortste scherpstelafstand van slechts 0,20 m hebben fotografen de volledige controle over het beeld, van close-up tot oneindig.
Prachtige bokeh. Dankzij het geavanceerde optische ontwerp zijn prachtige stereffecten en een natuurlijk uitziende bokeh mogelijk.
Scherpe, heldere beelden. ED-glas en asferische lenselementen corrigeren chromatische aberraties en Nikon's antireflecterende Nano Crystal Coat gaat beeldschaduwen en lichtvlekken tegen.
Gereed voor video. De scherpstelling is snel, vloeiend en stil. Focus breathing is vrijwel helemaal verdwenen.
Weerbestendig. Elk bewegend onderdeel van de objectiefcilinder is afgedicht om stof en vocht buiten te houden.

Voor al uw reizen. NIKKOR Z 24-200mm f/4-6.3 VR

Ultracompact telezoomobjectief. Full-frame objectief voor een systeemcamera met een bereik van groothoek tot telezoom van 24 tot 200 mm.
Klaar voor de reis. Weegt slechts 570 gram en past gemakkelijk in een kleinere fototas. De zoomvergrendeling houdt het objectief volledig ingetrokken wanneer het in een tas is opgeborgen.
Scherpe close-ups. Een kortste scherpstelafstand van slechts 0,5 m bij 24 mm en 0,7 m bij 200 mm.
Fantastisch voor video's. Autofocus is fluisterstil. Variatie in brandpuntsafstand wordt verminderd, net als focus-shift tijdens zoomen.
Scherpe, heldere beelden. Asferisch ED-glas en asferische lenselementen staan garant voor minimale vertekening over het hele zoombereik. Nikon's ARNEO Coat gaat beeldschaduwen en lichtvlekken tegen voor heldere beelden.
Stofbestendig en druipwaterdicht. Het objectief is afgedicht ter bescherming tegen stof en vocht. Een fluorcoat stoot stof en vuil effectief af zonder dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit.

*Adviesprijzen :

NIKKOR Z 24-200mm f/4.5-6.3 VR : € 999.00
NIKKOR Z 20mm f/1.8 S : € 1.249.00

*Startdatum verkoop :
NIKKOR Z 24-200mm f/4.5-6.3 VR : 16/04/2020
NIKKOR Z 20mm f/1.8 S : 19/03/2020

Perscontact:
T : +32 (0)475 76 84 33
E : chloe.guillemeau@grayling.com

Yvonne Schaefers
E : Yvonne.Schaefers@nikon.com

Ga voor meer informatie over de bekroonde producten van Nikon naar www.europe-nikon.com