DE NIKON Z 6 VIDEOKIT : HET STARTPUNT VAN FILMEN MET EEN SYSTEEMCAMERA

Groot-Bijgaarden, 10 september 2019: Nikon introduceert vandaag de eerste videokit van een systeemcamera voor videoprofessionals en content creators: de essentiële videokit van de Nikon Z 6. De kit heeft een ontwerp dat uitgaat van vrijheid en biedt de nodige uitrusting om snel aan de slag te kunnen, met alle belangrijke hulpmiddelen voor het maken van video's van hoge kwaliteit. Door filmers de vrijheid te bieden om overige componenten aan te passen aan hun persoonlijke voorkeuren, voorkomt deze kit de kosten van onnodige apparatuur.

De kit bevat de Nikon Z 6-systeemcamera en de FTZ-vattingadapter, die naadloze integratie met een uitgebreid assortiment NIKKOR-objectieven met F-vatting mogelijk maakt, en biedt full-frame 4K-video van zeer hoge kwaliteit bij hoge bitsnelheden. Optische vibratiereductie (VR) over vijf assen in de camera werkt samen met elektronische VR voor stabiele opnamen. Bovendien wordt Atomos Open Protocol ondersteund om naadloze integratie van de meegeleverde Atomos Ninja V mogelijk te maken. Een firmware-update die later dit jaar wordt uitgebracht, ondersteunt het vastleggen van RAW-uitvoer van de camera in de ProRes RAW-indeling van Apple bij gebruik van de Atomos Ninja V, waardoor een maximale flexibiliteit bij graderen wordt geboden. De SmallRig quick-release camera cage heeft een aan de bovenzijde bevestigde top handle om vloeiendere bewegende beelden te maken en het onderwerp makkelijk te kunnen volgen.Door de ultieme kit voor onafhankelijke filmmakers uit te brengen, biedt Nikon een voordelige oplossing die weinig ruimte inneemt, maar een enorme impact heeft. De flexibiliteit is vanaf het begin ingebouwd, zodat de kit kan worden aangepast met extra apparatuur voor elke filmstijl.

Dirk Jasper, Manager Product Marketing van Nikon Europe BV, zegt over de aantrekkingskracht van de nieuwe kit het volgende: "Met de essentiële videokit van de Z 6 levert Nikon een langverwachte oplossing voor gevorderde en professionele makers van bewegende inhoud die willen profiteren van de videomogelijkheden van hoog niveau van de Nikon Z 6. Aangezien de kit zich richt op de belangrijkste behoeften van videografen, zonder onnodige accessoires, is dit de ideale startkit om uw persoonlijke videoworkflow vorm te geven met Nikon. Bovendien biedt de kit het voordeel van onze binnenkort uit te brengen RAW-opnamemogelijkheid, wat deze kit tot een toekomstbestendige investering maakt."

De essentiële videokit van de Z 6 kan nu vooruit worden besteld en vanaf medio september wordt gestart met de verzending.

WAT WORDT MEEGELEVERD

Nikon Z 6-camerabody: inclusief 24,5 MP, 100-51.200 ISO, van 6K downsampled 4K-video met volledige pixeluitlezing, tot 120 bps in FHD, 10-bits N-Log en tijdcode-uitvoer, 8-bits interne opname met maximaal 144 Mbps en functies voor slow motion en time-lapse in de camera.
FTZ-vattingadapter van Nikon: maakt het mogelijk om zonder verlies van beeldkwaliteit NIKKOR objectieven met F-vatting, waaronder allerlei filmobjectieven, te gebruiken.
Atomos Ninja V: flexibel monitorgebruik en flexibel vastleggen in de ProRes- en DNxHR-indeling die gereed is voor bewerken.
SmallRig quick-release camera cage: de SmallRig-camera cage beschikt over een Manfrotto compatibel quick release plate, zodat u de camera in enkele seconden van het ene tripod- of monopodstatief naar het andere kunt overzetten.
EN-EL15b accu's van Nikon: twee oplaadbare Li-ion-accu's zorgen ervoor dat u altijd gereed bent om de volgende scène te filmen.
Spiraalvormige HDMI-kabel: ondersteunt alvast snelle HDMI 2.0 voor 4Kp60 ProRes- en RAW-opnamen met een hoge beeldsnelheid.
Accu's van 5200 mAh: twee accu's en een snelle lader voorzien de Atomos zelfs tijdens de langste opname van voeding.
SmallRig-handvat voor de camera cage: aan de bovenzijde bevestigde top handle voor het met gemak volgen van het onderwerp.
SmallRig Magic Arm: bevestig de Atomos Ninja V op de camera cage met de Magic Arm-klem.

* Adviesprijs = € 2.899

** Te koop vanaf 16/09

Noot voor de redactie

Meer informatie over de firmware-update die ondersteuning voor de ProRes RAW-indeling van Apple mogelijk maakt, kunt u lezen in het persbericht dat op 27 augustus 2019 is verschenen: ‘Nikon brengt een speciale 3D-LUT voor N-Log uit en kondigt de ondersteuning van RAW-video-uitvoer voor de Nikon Z 7 en Z 6 aan’. Persberichten vindt u in het gedeelte Nieuwsberichten van uw lokale Nikon-website.

PERSBERICHT - NIKON Z6 VIDEO KIT.pdf 268 KB

Perscontact:

Yvonne Schaefers
​E : [email protected]

Over Nikon

Nikon is een toonaangevende leverancier van beeldverwerkingsproducten en -services. De innovatieve optiektechnologie, van consumentencamera's tot professionele camera's en van objectieven tot systeemaccessoires, is het resultaat van meer dan 100 jaar ervaring. Het merk wordt wereldwijd erkend vanwege het stellen van nieuwe standaarden voor ontwerp en prestaties, waarbij Nikon's revolutionaire systeemcamera's uit de Z-serie en NIKKOR Z-objectieven een nieuwe dimensie van optische kwaliteitskenmerken vertegenwoordigen.

Nikon zet zich in voor een toonaangevende beeldverwerkingscultuur en stelt enkele van de beste creatieve kunstenaars ter wereld in staat hun creatieve mogelijkheden te ontplooien door middel van het vertellen van visuele verhalen. Met de bekroonde apparatuur van Nikon kunnen fotografen en videografen hun creatieve visie op het hoogste niveau realiseren.

Als vertrouwde, op de toekomst gerichte partner verenigt Nikon makers van inhoud op allerlei niveaus via een betrokken gemeenschap, een ongeëvenaarde technische expertise, toegang tot educatieve bronnen en initiatieven zoals de Nikon School.